UVOčENJE KODEKSA Š KOLSKOG ODIJEVANJA – PRIMJER DOBRE PRAKSE

Autor(i)

  • Andrea Vukša
  • Renata Roknić
  • Ivana Raković
  • Morana Bilić

Ključne riječi:

stavovi, školske uniforme, kodeks školskog odijevanja, zadovoljstvo učenika

Sažetak

Uvod: Povijest školskih uniforma seže još u 19. stoljeće. Iako je njihova prvotna namjena bila da štite odjeću djece od prljanja tintom i kredom, s vremenom se prepoznalo da imaju i pozitivne utjecaje na samo ponašanje djece. Poboljšanje discipline u razredu, smanjenje učestalosti nasilja, poštivanje profesora, podizanje samopoštovanja i samopouzdanja samo su neki od dobrobiti nošenja uniforme. Hrvatske škole jedne su od rijetkih u Europi koje nemaju uniforme, a osnovna škola Jurja Dalmatinca u Š ibeniku može se pohvaliti kao prva škola u Hrvatskoj koja je uvela obavezan kodeks odijevanja za sve učenike. Svrha ove studije bila je ispitati stavove učenika osnovne škole Jurja Dalmatinca o obaveznom kodeksu školskog odijevanja te postoje li eventualne spolne razlike u percipiranju kodeksa odijevanja.

Metoda: Za potrebe istraživanja izrađen je kratki anketni upitnik koji se sastojao od tri pitanja općih informacija i devet tvrdnji koje su učenici procjenjivali na skali od 1 do 5. U istraživanju je   sudjelovalo 100 učenika 4., 5. i 6. razreda Osnovne škole Jurja Dalmatinca u Š ibeniku, 48% djevojčica i 52% dječaka.

Rezultati: Utvrđen je pozitivan stav učenika prema nošenju školskih uniformi (majica). Velik broj ispitanih učenika u većoj mjeri zadovoljno je s kodeksom odijevanja, navodi da osjeća jednakost i općenito se bolje osjeća u školi. Manji broj ispitanika smatra da ima više prijatelja u školi i da se druži s više vršnjaka u razredu.

Zaključak: Uvođenje kodeksa odijevanja u osnovne škole bi eventualno uspostavilo sustav obrazovanja u kojem će se djeca isticati po svojoj sposobnosti, trudu, dobrim rezultatima i ocjenama, a ne po stilu odjevanja.

Downloads

Objavljeno

2016-12-29

Broj časopisa

Rubrika

Stručni radovi