PREHRANA ŠKOLSKE DJECE

Renata Roknić, Ivana Raković, Andrea Vukša

Sažetak


Prehrana je značajan čimbenik okoline i svima nam je dobro poznato da pravilna prehrana u djetinjstvu utječe na zdravlje u odrasloj dobi. Hranom unosimo tvari koje izgrađuju i održavaju tijelo, pridonose održavanju tjelesne i mentalne kondicije, te poboljšavaju otpornost prema bolestima. Školska djeca brzo rastu i stoga je vrlo važno da djevojčice i dječaci uzimaju dovoljne količine vitamina i minerala te naravno uz to i dovoljne količine energije i bjelančevina. Pravilna prehrana u dječjoj i mladenačkoj dobi osigurava pravilan rast i razvoj organizma te općenito pridonosi održavanju tjelesnog i mentalnog zdravlja i općoj otpornosti prema bolestima. Cilj ovog rada je ispitati koji postotak učenika se hrani zdravo i redovito doručkuje te koje namirnice učenici osnovne škole najčešće jedu u školi i kod kuće. Istraživanje je provedeno u OŠ Ljudevita Gaja u Novoj Gradiški. Sudjelovalo je ukupno 120 učenika drugog, trećeg i četvrtog razreda. Anketa se sastojala ukupno od 11 pitanja. Prvi dio ankete sastojao se o navikama obroka, a drugi dio ankete se sastojao o konzumaciji različitih vrsta namirnica. Rezultati provedenog istraživanja pokazuju da učenici osnovne škole u školi najčešće koriste nezdravu hranu, a da kod kuće najčešće jedu kuhanu hranu. Rezultati pokazuju na uglavnom nepravilnu nutritivnu prehranu u osnovnoj školi kao što su krafne, lepinje, buhtle, pizze, ali dobra stvar je što svaki učenik na dan dobije po jednu voćku u školi. Djeca znaju dosta o pravilnoj prehrani, ali ima djece koja jednostavno nisu zainteresirana. Sve lošije prehrambene navike posljedica su nedostatka vremena pri čemu se hrana konzumira izvan doma.


Ključne riječi


školska prehrana, djeca, prehrambene navike

Cijeli tekst:

PDF

##plugins.generic.referral.referrals##

  • ##plugins.generic.referral.all.empty##


Hrvatski časopis za javno zdravstvo, ISSN 1845-3082, Otvoreni pristup - autori zadržavaju autorsko pravo uz obavezu navođenja izvora u slučaju citiranja