Prehrana i zdravlje

Branko Brkić

Sažetak


Briga za vlastito zdravlje temelji se na činjenici da se mnoge bolesti mogu spriječiti. Vrlo je bitna zdrava prehrana i općenito zdrav način života, zdrava tjelesna težina, redovne fizičke aktivnosti i nepušenje.

Zdravu tjelesnu težinu provjeravamo iz tablice BMI (engl. Body Mass Index) – indeks tjelesne mase po formuli u kojoj se kilogrami tjelesne težine podijele s umnoškom visine u metrima BMI = kg : (m)². Zdrava tjelesna težina 18.5 – 25, umjerena tjelesna težina 25.1 – 30, znatno prekomjerna tjelesna težina (pretilost) više od 30.1.

Načelo zdrave prehrane sastoji se od učestalih obroka s malom količinom pažljivo odabrane hrane. Obroci se trebaju sastojati od cjelovitih žitarica, krumpira, salate, voća i povrća, osobito tamnozelenoga lisnatog povrća (špinat, brokula, kelj, šparoga). Ljudski organizam sadrži do 80 posto vode : uzimanje 2 l tijekom dana neophodno je za opće dobro stanje. Mogu to biti voćni čajevi, voćni sokovi, obična i mineralna voda.


Ključne riječi


prehrana; zdravlje

Cijeli tekst:

PDF

##plugins.generic.referral.referrals##

  • ##plugins.generic.referral.all.empty##


Hrvatski časopis za javno zdravstvo, ISSN 1845-3082, Otvoreni pristup - autori zadržavaju autorsko pravo uz obavezu navođenja izvora u slučaju citiranja