Tjelesna aktivnost i zdravlje u 50 točaka (Physical Activity and Health in the 50 Points)

Autor(i)

  • Stjepan Heimer

Sažetak

„Lakše je zdravlje održati nego ga povratiti†– Keneth Cooper  A) Osnovne postavke - Tjelesna aktivnost štiti i unapređuje zdravlje  Redovita tjelesna aktivnost poboljšava zdravlje i smanjuje rizik prerane smrti.Smanjuje rizik razvoja koronarne bolesti srca i rizik umiranja od nje.Smanjuje rizik moždanog udara.Smanjuje rizik drugog infarkta srca kod osoba koje su već imale jedan.Snižava ukupni kolesterol i trigliceride u krvi te povećava lipoproteine visoke gustoće (HDL – “dobri†kolesterol).Smanjuje rizik razvoja visokog krvnog tlaka.Pomaže sniženju povišenog krvnog tlaka.Snižava rizik razvoja o inzulinu nezavisne šećerne bolesti.Snižava rizik razvoja raka debelog crijeva.Pomaže u dostizanju i održanju zdrave tjelesne težine.Smanjuje osjećaj depresije i straha.Unapređuje psihičko zdravlje i smanjuje osjećaj stresa.Pomaže izgradnji i održanju zdravih kostiju, mišića i zglobova.Pomaže starijim osobama da postanu ječe i sposobnije za kretanje bez padova i osjećaja prekomjernog umora.

Author Biography

Stjepan Heimer

prof. dr. Stjepan Heimer

Downloads

Objavljeno

2006-10-07

Broj časopisa

Rubrika

Stručni radovi