Fenomenološko intervjuiranje o prehrani

Silvije Vuletić, Josipa Kern

Sažetak


Fenomenologija je intervjuiranje i analiza namjerno doživljenog/doživljavanog iskustva (eng. lived experience) jedne osobe ili skupine osoba, u vezi s izvjesnim fenomenom.  Suština takvog intervjuiranja je jedinstvo intervjuera i intervjuiranog, odnosno kvalitativni pristup u otkrivanju kako kognitivnog tako i emocionalnog dijela doživljenog/doživljavanog iskustva.  Oboje (intervuer i intervjuirani) imaju isti cilj - otkriti suštinu fenomena (npr. prehrane), esenciju, tj. uzajamno razumijevanje - ne pojave nego iskustva, ne kvantitete nego kvalitete.

Analizu i prikupljanje informacija vodimo na način da širimo intervju a ne da usmjeravamo svojim stavovima, mišljenjima, znanju i iskustvu. To znači da želimo dobiti priču ispitanika a ne suhe odgovore. Zatvorene odgovore ispitanika moramo maksimalno izbjeći. Metoda će ilustrirati na primjeru fenomena prehrane. 


Ključne riječi


intervju, fenomen prehrane

Cijeli tekst:

PDF

##plugins.generic.referral.referrals##

  • ##plugins.generic.referral.all.empty##


Hrvatski časopis za javno zdravstvo, ISSN 1845-3082, Otvoreni pristup - autori zadržavaju autorsko pravo uz obavezu navođenja izvora u slučaju citiranja